Thursday, August 25, 2011

sesuatu kegembiraan yang aku harapkan kembali disisi

  bukan mudah utk menerima kenyataan tentang apa berlaku di antara wanita & lelaki ini


mungkin ianya telah tertulis , dan apa yang dirancang untk kekal bersama tidak kesampaian


aku sebagai manusia biasa harus belajar utk menerima satu kenyataan yang teramat sulit bg semua org


walau secara fizikalnya nmpak separti gembira & dan ceria senantiasa


tetapi hati ku sgt terluka , dan merindui LELAKI itu ,pada hakikat nya tiada siapa yg mengetahui


kadng2 ingin saja aku berlari ke arah LELAKI itu sambil berkata ' sumpah tqa rindu abah '


tetapi perasaan ini tak bisa aku pamerkan kerana , xsanggup melihat air mata seowg ayah jatuh bergguran


hanya kerana seowg anaknya bersedihan , atas apa yang dia putuskan ..


keperitan ini mengambil masa bertahun lamanya , sehingga pernah aku menangis sendri memohon pada


Yang Maha Berkuasa mengembalikan segala kegembiraan kami .


Setelah sekian lamanya , baru aku belajar menerima hakikat yg realiti bkn fantasi ,fikiran menjadi matang


malah lebih cekal menghadapi segala rintangan .benar kata org , pengalaman menjdikan kta utk mnjadi lebih


matang dan kuat berdiri teguh , selepas ini kalau dugaan , utk hal seperti putus cinta , aku tak mmpunyai


masalah utk mengharunginya , kerana aku kuat utk menghadapi masalah yg melanda ..


dan atas apa yg terjadi ada hikmah d sebaliknya, kini aku mnjalani hidup seperti biasa ..


kegembiraan , senyuman , suka , Allah telah kurnia kan berlipat kali gnda , utk owg yg lebih sbar ..


Dan duka juga ttp ada , semua itu hanya lah sementara ...aku bersyukur dgn kehidupanku..


 terima kasih kpd semua yg telah membuat diri ku bergitu berharga ..


ikhlas dri penulis





No comments:

Post a Comment